The Farm - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Klaas-Jan Top - WaarBenJij.nu The Farm - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Klaas-Jan Top - WaarBenJij.nu

The Farm

Door: Klaas-Jan Top

Blijf op de hoogte en volg Klaas-Jan

07 November 2013 | Zuid-Afrika, Vryburg

The Farm,

The farm! Ja, we wonen nu op een boerderij. Het is twee kilomter van Tiger Kloof wat genoeg is om afstand te nemen van de nonsence op TK. Ik heb de vorige keer geschreven over Claire haar case wat leidde tot een final written warning. Als je deze in je file hebt dan moet je echt gaan dansen naar de muziek van het management. Een foutje geeft hen de reden je wederom in te roepen voor een DC wat tot dismissal (ontslag leidt). Dit is gebeurt. Claire is ontslagen vanaf de 15de Oktober. Ze hebben het voor elkaar! Ben hier erg lang erg kwaad over geweest en vind het nog steeds moeilijk om hier met de mensen die Claire uitgespuigt hebben te werken.

Datgene wat het dragelijk maakt is het vooruitzicht op mijn nieuwe baan. Ik ben geshort list met 3 anderen voor de functie van director of sport voor de Naledi gemeent (Vryburg). Sollicitatie gesprekken zullen ergens deze maand, begin December plaats vinden en de job dient te starten op de 1ste Januari. Volgens de gemeente manager en de CEO voor de sport department is de sollicitatie “just a formality”. Laten we hopen dat dit door gaat. Hier langer zijn zal ik niet meer kunnen op brengen.

De boerderij is heerlijk. Weg van alle drukte, een lekker huis met erg veel ruimte er omheen. Buiten de residentiele ruimte is er 390 hectare land!! We zijn kleinschallig begonnen met boeren; 125 kippen waarvan op dag twee 97 zijn gedood door een meerkat. Ergens was dit goed want de eigenaar belde me op dag 3 dat ik een residentiele huurder was. Geen commerciele. Ik moest mijn kippen er dezefde dag uithalen. Dit was niet mogelijk en het stresste me enigzinds omdat we er net woonden en ik geen zin had in een verkeerde start met de eigenaar van een geweldige plek om te wonen. Middels haar broer hebben we de gelederen weer een beetje kunnen sussen. Slowly but surly hoop ik toch weer naar elke 3 weken 125 kippen te kunnen en drie varkens en een beer (? Male varken) te kunnn houden. Dit brengt genoeg in om Claire haar salaris te compenseren.

De kids zijn goed. Genieten van het boerderij leven. Ik heb door het werk op TK en het coachen van mijn 2nd division team weinig tijd met hen (probeer hen wel elke avond naar bed te brengen). Het scouten voor SAB is ook weer begonnen wat mijn tijd in de weekenden thuis aantast. Voor nu zijn al deze aktiviteiten nodig om geld in te brengen. Volgend jaar zullen de zaken anders staan. Ik hoop de andere baan te hebben en Claire is volledig gregistreerd voor tenders (dit zijn taken te doen voor de overheid wat geadverteerd dient te worden zodat bedrijven daar op kunnen "solliciteren". Gaat van catering tot constructie. Betalen erg goed) en haar eigen bedrijf te starten.

Geniet van de foto’s en een warme groet vanuit ZA,

Kus KJ

  • 07 November 2013 - 12:54

    Eunice:

    Geweldig vind ik het altijd om je verslag te lezen!
    Veel geluk met je boerderij!

  • 07 November 2013 - 15:28

    Jan En Bettie:

    Hallo Klaas Jan,
    Heel mooi om even weer te lezen hoe het gaat met jullie.
    Een boerderij, ze zeggen wel eens alles slaat een generatie over dit klopt dus in jouw geval wat de kippen betreft.
    Verder willen we je veel sucses wensen met je solicitatie en hopen dat het door mag gaan.
    Hier verder alles goed.
    groetjes.

    p.s. prachtige boerderij.

  • 07 November 2013 - 16:48

    Gretha:

    Heerlijk om al die foto's te zien! Prachtig plekje en prachtige kinderen!
    Wat doet Claire nu precies? en wat voor bedrijf begint ze?
    Knuffels en kus!

  • 11 November 2013 - 19:46

    Inge:

    Ups & downs.... die baan lijkt voor jou gemaakt te zijn. Veel succes! Prachtige foto's van een prachtige plek.

  • 25 November 2013 - 15:08

    Wiebrand:

    Geweldig!! En nu doorstomen en hopen dat alles word zoals jullie het willen!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Vryburg

Het leven in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2016

verslag 2015

17 Maart 2016

test

14 Januari 2015

Na 7 magere jaren, de vette jaren....

19 November 2014

nationale tv gehaald

25 Augustus 2014

vergeten
Klaas-Jan

WK in die enorme "achtertuin" van ons!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1143
Totaal aantal bezoekers 156060

Voorgaande reizen:

17 Januari 2006 - 30 November -0001

Het leven in Zuid Afrika

Landen bezocht: