pro active of vertrouwen.... - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Klaas-Jan Top - WaarBenJij.nu pro active of vertrouwen.... - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Klaas-Jan Top - WaarBenJij.nu

pro active of vertrouwen....

Door: Klaas-Jan Top

Blijf op de hoogte en volg Klaas-Jan

14 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Vryburg



Gisteren in de mail een uitnodiging ontvangen voor de graduation van de SAFA level 3 pro licence course. Dit betekent dat ik alles heb afgerond en dat het voldoende is bevonden. Afgelopen week nog een week bij Platinum Stars stage gelopen om mijn 20 dagen stage af te ronden. Heb bij hen dus ook de overige dagen stage gelopen tussen de 4e en 5e fase van de curcus. Dit en 10 lessen XRL8 waren nog de uitstaande zaken die ik moest afronden. ’t Is gedaan nu, het zit er op en het gaf me een erg goed gevoel; trots vooral, op mezelf en op mijn gezin. Het is voor ons allen een lange weg geweest.

En nu...., pro active of vertrouwen.... Beetje van beide. Heb wat zaken lopen, wat lijntjes uitgegooid maar ben ook bezig met het voorbereiden van de 3e term op Tiger Kloof en het verder uitwerken van de voetbal academie.
Het gejaagde half jaar heeft me ook doen inzien dat mijn thuis hier op Tiger Kloof een thuis is waar ik geniet van vrouw en kinderen, het huis, de ruimte, het vertrouwde. Wellicht is het wel even goed vertrouwen te hebben; het hoeft niet nu te gebeuren. Ik heb een goede aanvulling op mijn cv weten te zetten en zal deze ook volgend jaar nog wel kunnen uitbuiten.

In principe haden Claire en ik ook afgesproken dit jaar iig nog op TK te zijn. Het vertrek van Peter en Jaquie en de komst van Mark als de nieuwe rector, zal ook de nodige verandering met zich mee brengen. Als we hierop in kunnen spelen dan zou het ons ten goede kunnen komen. Kortom; dit jaar zullen we iig nog op TK zijn tenzij er een aanbod komt waarin we ons allen kunnen vinden.

Thuis is het lekker. Zitten nu in de 3e week van onze winer vakantie (beginnen Maandag weer) en heb me prima vermaakt. Ik vind het heerlijk om om het huis bezig te zijn en had daar de afgelopen 6 maanden ook geen tijd voor. In de eerste week van de vakantie had ik dat weer op orde, 2e week stage Platinum Stars, en in deze week dingen gemaakt van scrats. Er is een schuurtje op TK waar al het hout afval ed heen gaat. Mag daar graag wat struinen en hout te zoeken waar ik iets van kan maken. Heb deze week een tuin tafeltje gemaakt, en hout zaag stand, een schommel, een oefen klok voor de kleintjes en een specerijen rek voor Claire. Mooi man.

Tumi en Mutsi zijn gisteren voor een legeer partij naar Opa gegaan. Ben in de week voor de vakantie met Mutsi naar Potch geweest voor een cricket trail. De 1e week van de vakantie is hij op een cricket week geweest en we hebben nu bericht dat een high school in hem wil inversteren en hem een bursary aanbied. Ze komen een deze dagen langs om de details te bespreken. Hij lijkt er zelf ook erg blij mee nu. ’t Is een grote kerel aan het worden die zelf ook de uitdagingen van het leven gaat inzien en deze tegenwoordig ook met moed tegemoet treed. Lijkt me goed voor hem, het is altijd zijn ding geweest en hij droomt van een cricket carieere. Tumi blijft lekker nog bij ons en als hij zo doorgaat als hij nu doet dan verlengt hij dat nog een jaartje. Zijn cijfers waren...., niet genoeg om over te gaan aan het einde van het jaar. Ze weten op school nog steeds niet watr ze met hem aan moeten. Snap het niet, het is zo’n lief mannetje die naar mijn idee erg inteligent is. School is niet zijn ding maar hij leert veel, het is enkel niet de gebruikelijke d’s en t’s.
Warona en Emman zijn nog steeds de schatten van mijn leven. ‘k Heb ze zo lief. Warona haar onderzoeken hebben niets opgelevert. Ze hebben niets kunnen vinden wat als oorzaak van haar wegvallen aangetoont kan worden. Gezond als een vis en zo gedraagt ze zich ook. Emman ontpot zich als een bengeltje, echt een jongen die van paars en rose houdt. Hij mag ook graag de potten en pannen uit de keukenkasten trekken om wat te koken wat wij dan altijd moeten proeven. Manneke heeft een geweldig geheugen trouwens. Hij weet altijd waar hij zijn beker heeft gelaten, als ik mijn auto sleutels kwijt ben geeft hij mij de hand en leidt me zonder aarselen naar de sleutels, als Warona haar pluizen dieren kwijt is toont hij haar de weg, als we andere dingen zoeken waar hij graag mee speelt hoeven we niet bang te zijn het kwijt te zijn. Zelfs als hij er in de ochtend mee gespeeld heeft, weet hij ons ’s middags nog te vertellen waar hij het gelaten heeft??!! Bijzonder niet? Ja, ik geniet vollop van hen.

Claire en ik gaan ook lekker. Kijken beide wel uit naar de 3e term waarin we beide zullen aansturen op verandering. Veranderingen in het bestaande, vertrouwde. Mocht dit niet lukken dan zal een grotere verandering in het onwetende, onbekende gaan plaats vinden.

Goed, dat was het weer. Heb het goed. Geniet van jullie korte zomer en tot horens.

Kus KJ en family

  • 14 Juli 2012 - 18:40

    Jan En Betty,:

    Hallo fam Top, Klaas Jan nogmaals van harte gefeliciteerd.
    Zo te lezen gaat het heel goed met jullie, dat is fijn om te lezen. Nog steeds met veel plannen in het hoofd net als vroeger...
    Zien we straks Mutsi en jij bij het nationaal elftal?
    groetjes

  • 15 Juli 2012 - 09:14

    Sharine:

    Hallo family Top,

    Wat een positieve ontwikkelingen allemaal, fijn om te lezen.

    Emman groeit als kool zo te zien. Jullie zien er allemaal geweldig uit.

    Jullie zijn zo ver weg en toch voelt het zo dichtbij.

    Veel liefs KJ en groetjes aan Claire and the kids.

  • 16 Juli 2012 - 10:24

    Wiebrand:

    Gefeliciteerd!!! Wat een superprestatie en nu maar hopen dat het papiertje je een opstap geeft naar nieuwe uitdagingen, kansen en mogelijkheden voor jou en je gezin!

    De foto's zijn geweldig en ik hoop echt dat we het voorelkaar gaan krijgen dat we eind december kunnen komen voor een leuke vakantie!

    Voor nu veel succes en plezier!

    Kus ons

  • 17 Juli 2012 - 18:56

    Bennie:

    Leest heerlijk weg je positieve berichtgeving. Hou vast en geniet van alle goeds of dit nu links of rechts om is maakt helemaal niets uit enjoy it.
    kus Bennie

  • 19 Juli 2012 - 04:37

    Jelle (de Graaf):

    Hé KJ,

    Mooi om weer wat te lezen, super dat het zo goed gaat. Dat je het talent van een goeie timmerman had wist ik nog niet.... En dat allemaal in een week, haha... Jammer genoeg geen foto'tje van je creaties...

    Heel erg leuk dat je zo nu en dan nog een "reisverslag" plaatst (het woord "reisverslag" is niet echt meer aan de orde, maar....) Altijd weer leuk om te lezen... Hou dat vol !

    Succes met alles.

    Groet Jelle

  • 03 Augustus 2012 - 13:10

    Jasper Brouwer:

    Hee Klaas! Wat leuk om te lezen dat alles zo goed gaat!

    Feliciteer Mutsi maar even van mij met z'n goede prestatie!

    Charp!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Vryburg

Het leven in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2016

verslag 2015

17 Maart 2016

test

14 Januari 2015

Na 7 magere jaren, de vette jaren....

19 November 2014

nationale tv gehaald

25 Augustus 2014

vergeten
Klaas-Jan

WK in die enorme "achtertuin" van ons!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 156074

Voorgaande reizen:

17 Januari 2006 - 30 November -0001

Het leven in Zuid Afrika

Landen bezocht: