"Pro" license - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Klaas-Jan Top - WaarBenJij.nu "Pro" license - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Klaas-Jan Top - WaarBenJij.nu

"Pro" license

Door: Klaas-Jan Top

Blijf op de hoogte en volg Klaas-Jan

26 November 2011 | Zuid-Afrika, Vryburg

Dag allen,

Even een kort verslag over iets waar ik erg enthousiast over ben.

Afgelopen week ontving ik een mailtje van de SAFA coaching department. Of ik wilde soliciteren naar een plaats in de cursus trainer coach betaald voetbal. Ik had 24 uur om de benodigde documenten aan te leveren; certificaten, referentie letters, sollicitatie brief, soccer player and coaching CV, etc. Meeste zaken had ik nog voorhanden van de level 2 cursus. Spul aangeleverd en de dag erna ontving ik een bevestiging dat ik geshort list was (toegelaten ben) tot een drie daagse test waarin ze van de 60 ge-short liste kandidaten max 20 willen overhouden. Volgende week woensdag ga ik naar Pretoria om daar Donderdag, Vrijdag en Zaterdag getest en geinterviewd te worden. Mocht dit allemaal goed uitpakken dan begin ik in January een zeer intesieve cursus van twee weken per maand voor een periode van 6 maanden. Deze cursus is internationaal erkend en staat gelijk met de cursus trainer coach 1 in Nederland. In Nederland moet je nog een kop cursus doen om hoofd trainer te zijn in een BVO (betaald voetbal organisatie) hier is dit de hoogste cursus en is dus voldoende om als hoofdtrainer binnen een BVO aan de gang te gaan. hier ligt mijn interesse niet direct maar het staat geweldig op mijn CV en het stelt me in staat om een SAFA instructor te zijn. Daar ligt mijn voorkeur voor nu. Een van de doelen van de te starten soccer academy is het opleiden van trainers en coaches in onze regio. Dat zou ik dan zelf kunnen doen wat Tiger Kloof als soccer instituut op de kaart kan zetten. VVoor de school heeft het dus grote voordelen als ik aan deze cursus ga deelnemen. Maar...


De principal is niet blij met de intesiteit van de cursus. het haalt me 55 dagen uit de 106 werkdagen van Jan tot Juni. De rector ziet de voordelen op lange termijn maar gaf aan dat de principal hierin het laatste woord heeft. Ik heb al met andere leeraren gesproken over het aanwezig zijn bij mijn PE lessen als de twee nieuwe Nederlandse stagiares de lessen in praktijk brengen. Zij zien het allen gelukkig als een enorme kans voor mij en zijn bereidt mij te ondersteunen in deze. Daarnaast is het financiele plaatje nog een hindernis te nemen. Een cursus als deze komt niet goedkoop. Ik heb de rector al gewezen op een investering die het instituut moet doen om op langere termijn haar vruchten te kunnen plukken. Uiteraard niet direct enthousiast maar hij zag de waarde ervan in. Vind enkel dat ik dan voor een x aantal jaren mezelf aan Tiger Kloof zal moeten verbinden om de investering terug te betalen.

Volgende week zal ik weer een gesprek met beide heren hebben. Hoe hun bevindingen uiteindelijk ook zijn, Claire en ik hebben al besloten dat ik dit moet doen en als de school me hierin niet wil ondersteunen ik de school ga vertellen dat zij op zoek moeten naar een nieuwe PE teacher / head of sport. Dit is riskant, maar wij hebben het gevoel dat het wel goed gaat komen. En om eerlijk te zijn, het geeft me eigenlijk een bevrijd gevoel nu we besloten hebben niet langer Tiger Kloof nodig te hebben. Als zij mijn waarde niet zien, dan weet ik dat mijn markt waarde en gewildheid met een ""pro" license erg hoog ligt. Wordt een spannende week. Heb er zin in.

Ik heb nog een videootje bijgeslorten die ik jullie niet kan weerhouden. Warona op haar jaarlijkse concert van haar schooltje. Op een zeker moment ontdekt ze papa en mama in het publiek......

Groet KJ



De principal van mijn school is hier niet blij mee. Ik heb hem het programma laten zien

  • 26 November 2011 - 12:52

    Gretha:

    Hé Klaas-Jan en familie, Wat een geweldig goed nieuws allemaal, wat leuk en wat een mooie uitdaging! Wel spannend wat de mannen gaan zeggen, maar jullie hebben groot gelijk: graag of niet! Dapper hoor!!!
    De video is fantastisch; wat een superstar!
    Dikke kus!

  • 26 November 2011 - 18:01

    Jan En Betty:

    Hallo Klaas Jan, wat een geweldige kans en je weet Nederlandse trainers zijn gewild ook al heeft het jouw 1e interesse niet, je weet maar nooit.
    Hopelijk gaat iedereen achter jullie staan en wensen we jullie heel veel sucses met deze nieuwe uitdaging.
    groetjes.

  • 26 November 2011 - 19:50

    Sharine:

    Hallo Klaas-Jan, Clair en kinderen.
    Geweldig nieuws en ik heb er alle vertrouwen in. Go for it.
    Liefs,

  • 28 November 2011 - 09:07

    Inge:

    Leuke ontwikkelingen en wat een prachtige foto van Warona

  • 28 November 2011 - 12:15

    Wiebrand:

    Hahaha wat een spring in het veld he, super video!!! Als papa straks nou ook zo in het veld staat te springen dan komt het vast allemaal goed!

  • 28 November 2011 - 15:04

    Jellie:

    Hoi Klaas-Jan,

    Wat leuk voor je, helemaal super! Enne, wat een hartverwarmende video, altijd leuk als vader en moeder om je kindje zo enthousiast te zien!

    Groetjes
    Jellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Vryburg

Het leven in Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2016

verslag 2015

17 Maart 2016

test

14 Januari 2015

Na 7 magere jaren, de vette jaren....

19 November 2014

nationale tv gehaald

25 Augustus 2014

vergeten
Klaas-Jan

WK in die enorme "achtertuin" van ons!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 15438
Totaal aantal bezoekers 156077

Voorgaande reizen:

17 Januari 2006 - 30 November -0001

Het leven in Zuid Afrika

Landen bezocht: